fredag 20 februari 2009

Mat

Okej, gott folk. Just nu i denna stund händer något stort, gör er redo:

Jag lagar mat.

Jag gör köttfärslimpa med potatis, lök och morötter som körs tillsammans i ugnen. Och det hela kommer antagligen att bli klart alldeles när Johan kommer hem från jobbet. Han är vansinnigt trött och sliten idag, stackarn. Han ringde för en stund sen och lät ynklig som en hundvalp.

Vi är fruktansvärt dåliga på att laga mat och allt det här med matrutiner. Det blir lätt så när Johan jobbar hela dagarna och bara hinner vända i dörren efter att ha hämtat sina träningskläder. Ofta har han med dom till jobbet så han slipper åka hem och hämta dom. När han väl kommer hem så dricker han blåbärssoppa eller nåt sånt. Kanske en macka. Det är inte så kul att komma på en hård och intensiv träning när magen är fylld med mat. Då kommer det ofta kräks.

Det här leder snabbt till att mina matvanor blir minst lika värdelösa. Jag fattar inte riktigt hur vi får ihop det hela, men uppenbarligen frodas jag och mår lite för bra. Det blir alldeles för lätt att Johan tar med sig skräpmat hem från stan när han slutat, bara för att det ska gå så snabbt som möjligt.

Eftersom Johan har sökt in för att börja på universitetet till hösten har vi kommit fram till att vi ska spara mer pengar så att vi har till hösten ifall det händer något oväntat. Vi letar efter en billigare och mindre lägenhet och vi ser över våra utgifter. Johan har varit väldigt lat när det kommer till att kolla över hemtelefon och internetavgifter, så jag hittar nästan inga kontrakt. Det mesta är muntligt och jag måste ringa för att styra upp det hela. Det ska jag göra någon vacker dag. Han har säkert lovat något års-abonnemang, dumskallen.

Det har ringt en massa på min telefon idag, men jag har missat allt så jag ber om ursäkt för det. Borde kanske ringa upp.

För att fira att det är Fredag så lyssnar jag på den här bruden och får rysningar i kroppen. Jag älskar att det är en karl i slutet som säger: "Wow!" Hon är helt magisk.

http://www.youtube.com/watch?v=XSHQEPVYUMk&feature=related

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var bara jag som ringde för att kolla dagsformen. Dessutom behövde jag avreagera mig lite. Det handlar om samma person som vanligt, du vet vem.
Kram kram