fredag 6 februari 2009

Helg

Jag undrar om alla halvdagar kommer att vara såhär tunga? Vi arbetar genom tre böcker samtidigt och jag är helt förvirrad. Det som är bra är att alla är lika förvirrade när vi hela desperata försöker hänga med i föreläsningen samtidigt som man börjar slå upp latinska termer som hon häver ur sig. Det finns ingen plats för såna frågor.

Men jag tycker att jag har gjort väldigt bra ifrån mig dom är två dagarna. Nu måste jag bara hitta orken att läsa igenom allting och försöka renskriva mina anteckningar.

Vi ska åka ner till övik klockan sex för att fira pappas förlovning imorgon och vi ska sova hos Ingrid och Lasse i helgen. Jag vill inte sova hos pappa så dom ska komma och hämta oss så att vi får sova i deras stuga istället, som ligger bara en bit bort. Och eftersom vi ska vara i deras stuga kommer jag nästan garanterat att hitta tid till att lugna ner kropp och själ och läsa lite.

Nu ska jag ta och leta reda på vårat fodral till kameran som mycket mystiskt har försvunnit. Jag måste packa också. Tur att jag har sovit sen jag kom hem från skolan. Tre timmar ungefär. Det betyder att jag kommer sova dåligt en natt till. Natten till idag var värdelös och jag sov vansinnigt dåligt. Sämre än vanligt.

Men nu är det helg! Hurra!

Inga kommentarer: