onsdag 4 februari 2009

Nystart

Nu har livet satt igång igen med rasande fart. Jag hade en heldag i skolan igår med en extra föreläsning på förmiddagen, vilket vi får kompledigt för idag så jag är helt ledig idag. Så på att bästa möjliga sätt att spendera min lediga dag så klev jag upp vid nio-tiden och for iväg på gymmet vid elva. Nu har jag lite plugg framför mig som helt klart känns överkomligt.

Vi började våran nya kurs Sjukvård igår och det kommer att bli en tung kurs. Det första dom berättade när vi vad på information om kursen, var att dom nu kommer att köra på ganska ordentligt. Den här kursen är viktig om vi vill jobba inom något annat område än äldreomsorgen, för den delen har vi redan avklarad. Så nu blir det åka av! Första läxan vi fick till imorgon är att lära oss en massa om skelettet och dom latinska orden. Pang på bara.

Men det här fixar ju jag! Det kommer säkert att gå alldeles utmärkt, bara jag håller motivationen uppe. Tänk att jag har klarat en hel termin! Nu är det bara två kvar och jag måste erkänna att jag känner mig ganska stolt över att ha kommit såhär långt.

Nu när jag har tränat klart för dagen så har jag en hel dag där jag bara kan ta det lungt och plugga lite.

Jag sov dåligt inatt, igen. Jag vaknar med ca. två timmars mellanrum och det tär lite på kroppen måste jag erkänna. Jag längtar efter mitt läkarbesök.

Det gick inte så bra på gymmet som jag förväntade mig. I måndags gick det hur bra som helst, men idag gick det så vansinnigt tungt, så nu är jag redan redo att åka dit för att göra bättre ifrån mig.

Var tvungen att beställa hem en till bok igår, så nu är min ekonomi körd i botten. Men det löser sig nog.

Äh. Jag har egentligen inget jättespännande att berätta om. Jag måste ju uppdatera den här bloggen med jämna mellanrum så att folk inte tror att jag har dött. Jag är inte död!

Inga kommentarer: