måndag 8 mars 2010

Dag 6

Jag sov till klockan två idag. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag gick och la mig, men det var nog ganska sent. Självklart så ställde jag ingen väckare, träningen börjar ju inte förrän vid tre, så jag hade tur att jag vaknade i tid. Det blev en snabb promenad ner till sjukhuset och jag kom precis i tid.

Idag hade det kommit en ny övning. Min favoritövning som jag är bra på och inte behöver tänka så mycket på, hade bytts ut mot en riktigt dryg sifferuppgift. Jag blev alldeles trött, det var sista uppgiften och det bara kröp i kroppen. Så jag blev så frustrerad att jag nästan vibrerade i kroppen och jag ville bara ställa mig upp och skrika rätt ut, förstöra datorn och slå ner någon. Dessutom så träffade den där konstiga kvinnan som jag inte alls tycker om innan jag gick in och hon tog på mig. Jag avskyr henne!

Så jag var utvilad när jag kom dit, när jag kom ut från rummet var jag fruktansvärt trött, hade huvudvärk och var på riktigt dåligt humör. Jag ville bara lägga mig ner och somna på golvet. Fasen vad jobbigt det här är. Skit! Förbannelse!

Men jag traskade hem och handlade mat på vägen hem. Eftersom det var fint väder ute, förutom att det blåste så mycket, så kändes det faktiskt lite bättre. Jag fick lugna ner mig lite. När jag kom hem så har jag fått två räkningar och en av dom var min tandläkarräkning på 1300:-. Den andra var räkningen för mitt bredband och jag blev påmind om att jag nu måste betala alla räkningar själv nu. Allt är helt plötsligt för dyrt. Och jag kommer att vara tvungen att stå för hela hyran och jag kan ju inte få mitt bostadstillägg för den här månaden. Och jag har en undersökning hos tandläkaren den 19:e då vi ska bestämma hur vi ska göra med min kindtand, vilket garanterat kommer gå på några tusenlappar.

Jag blev på dåligt humör igen. Inte ångest och bedrövelse, jag blev bara arg. Det här suger! Och jag kan inte göra något åt det. Bara härda ut och vänta på bättre tider. Rent ekonomiskt så kommer det nog att gå bra, men att veta att istället för att kunna köpa saker jag behöver nu när Johan flyttar så måste jag betala tandläkarräkningar, för mycket hyra och mediciner. Jag har ju mediciner för 1800:- nästa månad att se framemot. JAG BLIR SÅ ARG.

Så hela den här dagen är en riktig kotte i prupphålet. Jag längtar tills imorgon. Det blir en bättre dag för jag tror inte att jag kan vara på så mycket sämre humör än det här.

Inga kommentarer: