lördag 13 mars 2010

Varför står jag här?

Jag har en mycket fascinerande egenskap, ett beteende som jag inte riktigt lägger märke till. Det slår mig bara ibland.

När jag skulle hämta min snusdosa som låg på sängen så händer följande:
Jag kliver upp ur soffan --> börjar röra mig mot sovrummet --> stannar i dörröppningen och tänker "varför står jag här?" --> vänder och går in i badrummet och tänker "varför står jag här?" --> går tillbaka till soffan och kommer sen ihåg vad det var jag skulle hämta och gör ett tappert försök med precis samma resultat. Den tredje gången hämtar jag min snusdosa.

Jag undrar hur ofta jag gör såhär? Hur många gånger har jag försökt göra något som har slutat med att jag misslyckas utan att märka det? Att jag tappar ord, glömmer saker och är lite förvirrad är ju ingen nyhet. Men att jag är såhär disträ visste jag inte. Nästan lite läskigt. Jag kan ju inte ha gjort såhär när Johan bodde här, då skulle han ha sagt till. Och ibland har jag frågat honom vad det var jag skulle göra när jag har glömt bort vars och varför jag var på väg. Men då har jag åtminstone lagt märke till det.

Det här måste jag försöka lägga märke till, det skulle minst sagt vara intressant att få veta hur ofta det händer.

1 kommentar:

Mimmi sa...

man skulle ju kunna säga att jag känner igen mig i det där. :P fast för mig blev resultatet att jag vankade och gick runt i cirklar...