torsdag 4 mars 2010

Dagens hjälte

Jag gick inte och la mig förrän vid sex-tiden i morse. Pappa ringde vid nio och Johan runt elva, jag kommer inte ihåg mycket av dom samtalen. Men jag kommer ihåg att pappa har varit tvungen att avliva en hund. Något med en bilolycka. Nu har jag dock förstått att det var en av hans egna hundar han pratade om, så jag har försökt ringa upp honom. Att hitta sin hund i så dåligt skick att det inte finns något annat alternativ än att avliva.. Usch. Jag måste få tag på honom.

Idag hände något magiskt. Jag har ju inte direkt dom bästa tiderna just nu, det senaste dygnet har jag bara.. jag vet inte. Mått dåligt kanske. Trött och sliten kanske man kan säga.

Nåväl. Jag var på väg hem från minnesträningen och letade igenom alla skivor jag har på telefonen, det är en del, och jag kunde inte bestämma mig för vilken jag ska lyssna på. Det finns ju alltid låtar/skivor/artister som man lyssnar vid olika tillfällen, men jag vet inte vad det är för musik jag vill lyssna till nu. Det ger mig mycket ångest att inte veta vilken skiva att lyssna på och det har varit så ett tag. Men idag så hände det, jag hittade skivan! Jamie Cullum- The pursuit.




Hur kan jag ha missat den? Det är ju den ultimata skivan. Herregud. Vilken miss! Jag älskar Jamie Cullum och dom två skivorna jag har på telefonen är helt klart väldigt högt upp på min lista av världens bästa skivor i världshistorien.

Vad nöjd jag blir.

Inga kommentarer: