onsdag 10 mars 2010

Dag 8

Vad menar folk med att klara sig? Vad är det som händer när man inte klarar sig? Dör man då?

Frågan går att använda när det handlar om fysiska prestationer, men att ställa frågan till någon som t.ex. är ledsen, då följer den ingen logik. Det kanske bara är jag, men jag fattar verkligen inte frågan och ännu mindre vad det är för svar jag ska ge.

Nåväl. Idag tog det 26 minuter att göra klart alla övningar och klä på mig ytterkläderna igen. Tiden visar hur stressad jag kände mig, över ingenting. Det är inte direkt något ovanligt beteende, men idag var det extremt. Sen nästan sprang jag till affären, hem och var just på väg att försöka diska när pappa ringde. Sen satt jag i telefon i en halv evighet, så nu är jag raka motsatsen än för 4 timmar sen.

Varje gång jag har pratat med pappa blir jag ledsen, det slår aldrig fel. Ibland mer, ibland mindre. Idag blev jag ganska mycket ledsen. Johan svängde förbi en snabbis för att hämta kläder och självklart så satt jag och smågrät i soffan efter mitt samtal med pappa. På väg till dörren så frågade han om jag klarar mig, sen försvann han.

Inga kommentarer: