onsdag 15 juli 2009

Bättre

Idag känns allting mycket bättre. Jag fick gråta mig själv till sömns, helt slutkörd. Blev väckt vid sjutiden imorse av en konstigt sms från Dan och åt mat. Det kändes som att jag inte hade ätit på år och dar, så jag slog på stort och gjorde korv och makaroner. Sen somnade jag igen. Mycket välbehövligt.

Jag är ruskigt beroende av Cola Zero, kom jag på idag. När jag vaknade igen kunde jag inte tänka på något annat än Cola Zero, så jag sprang iväg på affären och handlade. Yrvaken och förvirrad.

Dagen har spenderats med en ledig och trött Johan och snart ska vi gå iväg på en promenad till Ålidhem för att hämta ut ett paket till mig. Spännande! Jag har beställt en Bh från Internet, jag är i desperat behov av underkläder eftersom jag har blivit så tjock, så jag chansade och beställde från Internet. Om den passar så blir jag en mycket glad tjej. Underkläder är ett helvete när man är tjock, har stora bröst och är aningens kräsen efter att ha handlat på FinInUnder i Övik där det kostar multum. Jag är fattig. Även fast jag egentligen inte är det, jag har ju egentligen pengar, men jag vill lära mig spara pengar nu. Lägga dom på saker som betyder något och lyckas spara ihop lite pengar tills när Johan ska tävla i Stockholm i December. Jag vet, det är lång tid dit, men det är bra att ha lång tid på sig att lära.

Nu ska jag nog ta och väcka upp Johans från hans dåsande så vi kan gå iväg till Ålidhem och hämta ut mitt paket, köpa sallad som man får blanda själv och bara vara tillsammans.

Och ja just det ja! Tydligen så har Ingrid och Lasse en gammal fiol som ligger och skräpar som jag ska få låna och prova att spela på. Jag har fått min käre bror att lova att om jag lär mig spela den här låten ska han se ut som trummisen hon spelar med. Det kommer att bli rock n'roll!

Checka in!

Inga kommentarer: