tisdag 14 juli 2009

Sjuk

Jag börjar bli riktigt sjuk. Det jag tyckte kändes jobbigt igår har blivit dubbelt så jobbigt. Hur många gånger jag än försöker rätta till tavlan så hänger den snett, hur mycket jag än försöker så har jag sockerdricka i höger fot. Massor med små saker som inte stämmer. Det flimrar till på skärmen med jämna mellanrum, en lampa tänds i ögonvrån, en sten faller från taket.. Jag mår illa.

Det skulle nog ha varit bra om Johan var hemma. Jag kan inte få i mig någon mat, det går inte. Jag mår så illa och är så trött. Jag fick för mig att gå iväg Mariehems centrum och handla frukt och sen gå och sätta mig på en äng och läsa Vilhelm Moberg, tills jag kom på att det kändes som att jag satt i en vattenpöl, även fast filten var på gräset. Jag kollade flera gånger! Haha, herregud. Det måste ha sett roligt ut.

Men jag har fått i mig lite frukt iaf. Försökte nyss göra något så glammigt som pulvermos och värma lite köttfärssås sen tidigare, men jag kunde inte få till mosen. Antingen så var den som en soppa, eller så var den alldeles pulvrig. Eftersom jag inte kan ge mog någon gång så höll jag på ganska länge med det så nu har vi potatismos i hela köket och det slutade med att jag försökte få i mig lite köttfärssås. Inte mums. Och i vanliga fall är jag mästare på att göra pulvermos!

Igår fick jag träffa Jessika och Zappo en sväng där på kvällen och det var fantastiskt skönt. Att komma ut en stund. På kvällarna blir det lättare, av någon konstig anledning. Så jag längtar till ikväll. Johan jobbar cpmycket idag men är ledig imorgon och dagen efter det, så jag tänkte fråga Jessika ifall vi får sno Zappo någon av dom dagarna så vi kan ha en mysig utflykt. Hoppas att det blir bra väder, annars blir det lite lurigare eftersom Johan är allergisk. Självklart så tycker han att det inte spelar någon roll, men i slutändan så är det jag som måste sanera lägenheten på hundhår för att jag får så dåligt samvete.

Och jag måste ju ta ett leverprov den här veckan också, det hade jag glömt.

Jag vill att Johan ska komma hem. Nu. På en gång. Jag är sjuk och ska därför passas upp, det är ju våran grej. Nu när han har börjat jobba igen är jag trånsjuk utan dess like. Helt galet. Jag vill ha hundra barn, gifta mig, köpa bil, bygga hus och köpa audi. Jag tror inte att det är det första han tänker på när han kommer hem idag. Jag vinner i äckelhets-vm.

Och nu ringde Jessika! Vad trevligt. Ikväll ska vi kanske se på film! Hurra!

Inga kommentarer: