söndag 26 juli 2009

Övik

Jag är i Övik och det känns som att jag har ätit för en hel vecka. Mamma-mat äger allt! Det spelar ingen roll vad hon gör, allt blir bara mycket bättre än när man gör själv.

Jag och Mamma har haft en riktig heldag idag. Vi for och hälsade på moffa på sjukhuset, handlade, hälsade på Vikar och nu ligger hon och snarkar på soffan. Igår fick jag träffa systeryster och Ellen och hängde med Martin. Jag är så nöjd!

Dock så fattas det en ganska stor bit: Johan. Jag brukar inte sakna honom så mycket som jag gör just nu, det kan snarare vara ganska skönt att få vara ifrån varandra en stund. Men inte nu. Jag saknar honom så det nästan svider lite i hjärtat. Men imorgon åker jag hem igen. Musikaffären var såklart stängd i Lördags, så vi ska gå dit imorgon istället och köpa strängar och fixa med fiolen. Kolla lite på stråken måste vi göra också. Jag vill så gärna att den ska funka!

Det var för övrigt lite sorgligt att hälsa på moffa. Han såg ut som en av mina framtida patienter. Som dom där vi får se på film hur man borstar tänderna på. Det sved. Han har väldigt ont eftersom en körtel har blivit infekterad eller nåt och har svullit upp. Han har fått penicillin i några dagar nu och jag hoppas verkligen att det blir bättre snart. Man vet ju själv hur det känns att ha riktigt jobbig tandvärk, det är ett rent helvete.

Jag har så tråkigt!

Inga kommentarer: