lördag 18 juli 2009

Gravid

Jag har alldeles nyss burit in den sista tvätten från tvättstugan, ställt in maten ur dom vansinnigt tunga matkassarna och snart ska jag steka lite kyckling till våran kycklingsallad. Idag är jag alltså vuxen. Jag är ingen räka idag.

Jag måste bara få tillägga att jag inte är gravid. Jag förstår nu att det kan tolkas som så i föregående inlägg där Johan berättar om vilken bra mamma jag kommer att bli. Det är bara något jag oroar mig över nuförtiden, det där med framtiden och så. Folk börjar ju föröka sig lite överallt i våra kretsar och det leder självklart till att det pinglar i äggstockarna. Jag börjar ofta gråta när jag tänker på om vi i framtiden skaffar barn, mitt självförtroende är inte direkt på topp nuförtiden.

Så han brukar trösta mig med det. Med att jag visst kommer att kunna bli en bra mamma och att jag visst kommer att klara av skola, jobb, körkort.. you name it. Allt som komma skall.

Men jag är inte gravid. Bara så ni vet.

Nu ska det stekas kyckling, huvva. Kyckling är läskigt.

Inga kommentarer: