torsdag 9 juli 2009

Regn och tjurigheter

Usch, vilken dålig dag jag har!

Jag var vaken alldeles för länge inatt, Johan var inte hemma. Det är inte ens lönt att gå och lägga sig då, jag kan aldrig somna utan honom och då får man snällt vänta tills medicinen har kickat in ordentligt och det inte går rent fysiskt att hålla sig vaken. Så jag vaknade sent idag med en rejäl huvudvärk. Såndär huvudvärk där man måste ligga blickstilla för att inte kräkas och man måste hålla handen för ögat så att det inte ska ploppa ur.

Tack vare den här huvudvärken så har jag inte lyckats komma iväg till affären utan har spenderat större delen av dagen i sängen med spikmattan, ångest och bedrövelse. Nu har jag slut på snus och måste ha Cola Zero innan jag dör. Problemet är att det nu hällregnar ute och blåser och jag har fortfarande efterdyningar efter min huvudvärksattack. Buhu.

Eftersom jag har varit ultimatkinkig idag så har det smittat av sig på Johan, som är och tränar nu. Och jag kan nästan lova att han kommer att bli irriterad och tjurig om jag ber honom att köpa med sig snus på vägen hem. Då kommer jag att bli ännu tjurigare och gå iväg själv ut i regnet och göra det och sen kommer vi båda två att sitta och tjura i lägenheten. Ser ut som en toppenkväll.

Läkaren har självklart inte ringt idag heller och om hon inte ringer imorgon så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Emma sa åt mig att jag skulle ringa henne om läkaren inte ringer så skulle hon gå och säga åt henne, men det känns helt hopplöst. Just nu iaf.

Usch! Ge mig imorgon!

Inga kommentarer: