torsdag 2 april 2009

Familj

Ikväll ska vi till Tore och Sofie, vilket jag dragit mig för in i det längsta. Jag vet helt ärligt inte varför. Dom är fantastiskt trevliga människor och vi ska bara äta pizza med några andra från klubben (antar jag), vad är det jag finner så skrämmande?

En av anledningarna kan vara att jag känner mig ganska.. otillräcklig. Det är sällan jag skäms över mig själv, men jag tror jag gör det bland människor som inte känner mig väl. Jag ser bara alla de negativa sidor hos mig istället för dom bra och positiva. Jag blir osäker på mig själv och nervös.

Men jag förstår inte varför jag känner så bland just dessa människor, som är hur snälla som helst.

Fast just nu är jag ju i en period där jag vill sitta hemma i mörkret och lyssna på Norah Jones och bara finnas. Helst skulle jag åka hem till Övik och vara med min familj, som jag saknar så mycket att det nästan svider i själen när jag pratar med någon av mina syskon eller mamma. Jag vill flytta till Övik. Så mycket att hjärtat värker på mig.

Inga kommentarer: