tisdag 7 april 2009

Flyttpackning

Herregud så mycket grejer vi har! Det här är ju helt sjukt. Nästa vecka ska vi låna Jennys bil och börja skjutsa iväg lite skräp. Vi ska en vända på Röda Korset och fråga om dom vill ha några saker också.

När man far omkring och lyfter och flyttar på saker så kommer det fram några rejäla dammråttor här och var. Med katthår, såklart. Nu när jag håller på mycket i det rum där kattungarna bodde så blir man helt förskräckt när man förstår hur mycket damm det är där. Vi har ju aldrig brytt oss om det rummet, dörren har ju varit stängd. Johan kom in för att hjälpa mig få ur en skruv ur sängen som jag för allt i världen inte kunde få lös. När han kom ut igen så kunde han inte riktigt andas och nu kliar ögonen som fan. Stackarn. Och då har jag ändå haft luftrenaren igång därinne i några dygn! Snacka om ofräscht.

Men nu håller det på att försvinna lite allteftersom. Vi har dock fortfarande kvar ett helvete: förrådet. Det rum jag har hållit på med nu har ju funkat som ett förråd det med och nu kommer ett till.

Och därinne finns det inget katthår, så nu får han faktiskt dra sitt strå till stacken!

Inga kommentarer: