tisdag 28 april 2009

Flytt 2

Jag vet inte om jag har fått så mycket gjort. Jag har dock gjort i ordning ett brev (kvitto) som jag ska lämna in imorgon och jag tänkte hämta mina papper då. Adressändringen på Telia går att göra här hemma, men Johan måste fixa med att få lösenord och sånt till "Mina sidor". Jag har packat, tagit ner gardinstänger och sorterat lite.

Solen lyser inte ute idag och jag har förstått nu hur beroende jag är av solen. Allt går så mycket lättare när jag har fått boosta upp mig på förmiddagen genom att ligga och bara suga i mig så mycket sol som möjligt. Så jag gick och solade istället. Det tar typ tio minuter att gå dit, så det var det värt. Sen blev jag piggare och packade lite mer. Jag började packa in i bilen också.

Efter en miss i planeringen så är Johan på träning nu som började klockan halv sex. Han tränar alltså två timmar idag. Puh. Hur kan man vilja göra det?

Vi har bestämt oss för att sikta på att vi kommer att sova i lägenheten på Fredag, även fast det känns lite orealistiskt. Åtminstone i mina ögon/öron.

Jag tror jag känner lite separationsångest, av någon konstig anledning. Det har jag aldrig känt förut. Det känns jobbigt att flytta, att byta hem.

Äh. Jag har egentligen inget att säga. Jag känner bara sån ångest att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med mig själv. Trött och sliten. Det ligger alldeles för mycket ansvar på mig med den här flytten. Johan jobbar och tränar. Jag oroar mig för kontrakt, nycklar, packning, bokning av släpvagn, borrhål i väggen, att fara på soptippen, att fara och lämna in saker på Röda Korset..

Plus så måste jag plugga men det går inte, såklart. Det är alldeles för mycket runtomkring. "Det löser sig, oroa dig inte" säger Johan. Det är bara för att jag fixar med allt.

Men nu har jag äntligen fixat med anmälningarna till Vårruset. Herregud vilket strul! Men nu har jag anmält dom som har betalat.

Gah!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

aldrig känt separationsångest? kommer du inte ens IHÅG valla?! :O

Martina sa...

Fast då LÄNGTADE man ju på att flytta. Nu längtar jag inte vidare mycket längre..