fredag 24 april 2009

Lalala

Jag sprang omkring här i lägenheten tills mina heminevrin och sömntabletter började verka tillsammans och då la kroppen av och jag somnade nästan stående.

Jag har börjat vakna så läskigt. Jag slår upp ögonen jättesnabbt och nästan sätter mig upp som om jag drömt en hemsk mardröm. Det är helt meningslöst att ens föröka somna om, kroppen vibrerar bokstavligen talat.

Nu sitter jag och väntar på att stan ska öppnas så att jag kan gå på affärer. Jag har många ärenden idag, vilket känns ovanligt skönt. Köpa tyg och sy banderoll, handla muffinformar, aftersun- lotion, baka muffins, hämta nycklarna till nya lägenheten.. en massa. Idag blir det ös!

Johan har sin invägning idag så det blir nog kinarestaurang ikväll.

Jag har egentligen inget att säga. Jo just det ja! Pappa var i Umeå igår och hälsade in på mig. Han har inte hälsat på mig en enda gång på de två år jag har bott här, även fast han har varit här flera gånger. Han kom inte ens när han hade min telefonladdare som han skulle lämna till mig. Den lämnade han till en annan gubbe som skulle få lämna den till mig. Gubbjävel.

Inga kommentarer: