måndag 27 april 2009

Flytt

Åh herregud så jobbigt det är att flytta! Jag blir helt vansinnig. Eftersom vi ska slänga halva lägenheten så måste vi sortera minsta lilla sak och eftersom jag har bestämt mig för att storrensa hela lägenheten så att vi inte packar med oss en massa skräp så går jag igenom allt. Det är så vansinnigt mycket vi har samlat på oss under åren så att det är läskigt. Kablar som vi inte riktigt vet vad dom är till, gamla viktiga papper som ska in i pärmar, strumpor som är ojämna, kläder vi inte använder och ska lämna in istället.. you name it. Och ju mer jag rensar och slänger, desto mer saker kommer det fram.

Och Johan har som vanligt inte någon koll alls på hur, var och varför han betalar hyran för den här nya lägenheten. Nu åkte vi helt plötsligt på en dubbel hyra och han har som vanligt ingen koll på varför. Dom som har bott där skickade sitt kontonummer och han förde direkt över pengar för hyran och jag vet inte varför. Herregud. Måste få tag på Telia också och adressändra där.

Idag har jag iaf adressändrat för oss båda och jag har just deklarerat mina papper. Eftersom jag inte har någon riktig inkomst så skriver jag bara under, ids inte kolla igenom det.

Vi har just varit ute på jakt efter någon smart låda med hjul som vi kan ha under sängen, men vi är smarta som vanligt och glömde mäta hur hög den får vara. Grattis. När vi var och lämnade två/tre lådor i lägenheten och kollade in den lite noggrannare så började vi direkt att bråka/tjafsa om hur vi skulle ha det. Jag blev sur, han blev sur och jag ville åka hem. När han hade fått sitta och sura ett tag (jag slutade förklart inte att sura förrän jag tagit ett bad och sovit en stund) så for vi iväg för att handla micropizza till honom (jag har hittat en glutenfri!) och nu har vi köpt duschdraperi och två handdukar som matchar med varandra. Det här är helt sjukt! Jag trodde inte att det skulle vara såhär mycket strul, det har det aldrig varit vid någon flytt. Men den här gången känns det som att allt bara strular till sig. Gah! Jag blir helt galen.

Jag har kommit på att jag måste fylla i nya bostadstilläggspapper också. Grattis, Martina! Dom har skickat hem papper som dom redan fyllt i adressen och sånt, men nu måste jag hitta nya papper och skicka in nya kontrakt och all annan skit som behövs.

Så just nu är läget sådär. Jävla skit!

Inga kommentarer: