fredag 3 april 2009

Lägenhet

Såhär ser våren ut uppe i Umeå. Så himla trevligt.


Det gick bra igår. Vi spelade tv-spel och dom åt pizza. Jag försökte desperat att få i mig lite kyckling med strips, men det gick inte så bra. Kyckling är äckligt, men inte lika äckligt som kebab. Uäck!

Idag är min plan att gå in till stan och handla silvertejp, flyttkartonger (jag hatar verkligen banankartonger. Jag står inte ut med dom!) , markeringstejp och en märkpenna. Nu ska det packas! Johan ringde dom som har lägenheten nu och tydligen har den stått tom i två månader. Smart att ingen har sagt det då. Men Johan har skickat ett mail till dom som äger den här lägenheten och vi hoppas på att vi kan flytta ut så snabbt som möjligt. Eftersom vi inte har något kontrakt så borde det ju faktiskt vara så.

Jag längtar verkligen efter den här flytten. Att noga gå igenom alla saker och slänga det som inte behövs, känns så himla skönt. Det behövs verkligen en riktigt megastor rensing. Sen ska vi köpa lite nya möbler. Nya bockhyllor, nytt köksbord med stolar och gärna ett litet vitrinskåp. Eftersom vi inte direkt har jättestora tillgångar med pengar så får det komma lite eftersom. Men igår fick Johan veta att han får tillbaka 13 000:- på skatteåterbäringen. Sweet!

Den här lägenheten känns så stor och tom utan Bullen. Ibland när jag sitter och spelar piano känns det som att det ekar, det gjorde det inte förut. Det är en ruskigt stor lägenhet i överlag, men när han bodde här märktes inte det. Senaste gången jag grät över att jag saknar honom var för några timmar sen då jag gjorde en frukostmacka med skinka på. Det tar aldrig slut.

Nu får vi äntligen flytta in i våran egna lägenhet. Som är våran, ingen annans. Det är bara vi två som ska bo i den. Det har inte varit så ända sen våran första lägenhet på Högland i Övik.

Nästa stopp: Umeå centrum!

Inga kommentarer: