söndag 5 april 2009

Koranfisk

Idag ska vi kolla på den nya lägenheten! Och efter det så ska vi på middag hos Amer och hans fru, det blir kul.

Jag måste få hjälp! Jag kan för allt i världen inte förstå det här: Det är från Koranen, som jag brukar bläddra igenom ibland. Jag började skratta när jag läste det:

60. När det uppnått deras föreningspunkt, glömde de sin fisk, och den tog vägen bort till havet.
61. När de gått förbi, sade han till sin tjänare: Giv oss vår kost! Vi hava blivit trötta av denna vår färd
62. Han svarade: "Vad tror du hände, när vi togo vår tillflykt till klippan? Jag har nämligen glömt fisken, och det var ingen annan än Satan, som kom mig till att glömma den, och så tog den på ett förunderligt sätt vägen till havet"
63. Då sade han: "Detta är just vad vi önskade", och så vände de om, följande sina egna spår.

Inga kommentarer: