måndag 6 april 2009

Kristina

Jag tror jag hade feber inatt. När vi gick och la oss och jag kröp över på Johans sida så kändes han så frusen, men tydligen var det jag som var som ett element. Han blev orolig, just för att jag var så varm som jag var. Vi har ingen febertermometer vilket ibland kan leda till minst sagt oro så jag vet inte hur många gånger han kände mig på pannan. Sötnos.

Jag kände dock inte av någon feber. Jag kände mig lite mosig i huvudet bara. Men inatt så vaknade jag av att jag var nerdränkt i mitt eget svett. Mums. Jag sov i tretton (!!) timmar och vaknade bara upp tre gånger (jag brukar vakna minst fem-sex gånger på en natt).

Nu är jag mest trött och sliten i kroppen. Hade tänkt att fara och träna, men det blir nog inte av. Jag orkar helt enkelt inte. Imorgon blir en bättre dag! (Lägg gärna märke till min optimism..)

Jag har en ny sång! Det har varit "En helt ny värld" från filmen Aladdin där han säger: "Litar du på mig?" Då ska den andra säga: "Ja." och sen börjar man sjunga. Den har varit med ett bra tag nu, men nu har jag en ny!

Jag: Älskar du mig lik som förr?
Nån annan: Det kan jag lova att jag gör
Jag: Är det sant det som du säger?
Nån annan: Ja, säg den gång jag ljög för dig

Jag: du har aldrig ljugit för mig,
jag är bara dum och stingslig,
menar inte vad jag säger

Sen fortsätter den ganska länge. Den är minst sagt lite mer avancerad än Aladdin och eftersom Johan totalvägrar att sjunga mina sånger så är det svårt att öva på den. Den är självklart från Kristina från Duvemåla, förstås. Jag tror jag börjar lära mig alla texter ur den musikalen. Jag hittar jämt nya favoriter! Jag sitter fortfarande och grinar till nya låtar utan någon egentlig anledning.

Nåväl. Eftersom jag inte ska åka och träna så ska jag packa istället.

Inga kommentarer: