fredag 6 mars 2009

Ajaj

Idag så har jag sprungit mellan vårdcentralen här på Teg och universitetssjukhuset. Där fick jag röntga handen, jag har inte fått någon spricka iaf.

Min skada föddes igår. Jag blev vansinnigt ursinnig på psykiatriska att jag smällde handen i väggen. Det är sällan jag blir fysiskt aggressiv. Jag kan säga elaka saker, vara manipulativ och förstöra relationer.. men igår var jag så arg att jag sparkade omkring lite saker och slog till väggen. Inte bara en gång, utan flera. Och jag grät.

Senare på kvällen hade min högerhand fått en stor knöl på ovansidan som var röd och blå. Jag sov hos Jenny, där vi konstaterade att det inte såg bra ut, så jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom fixade så att jag skulle få komma till vårdcentralen här. Så imorse for jag dit och fick träffa en läkare som skickade iväg mig för att röntga handen uppe på Universitetssjukhuset. Jag hade inte fått någon spricka (som tur var..) och blev skickad tillbaka till vårdcentralen där dom lindade in min hand. Om min hand är svullen om en vecka så får jag komma tillbaka igen för att röntga igen, för tydligen kan sprickor vara så små att man inte kan se dom på bilderna, men sen kan dom bli större. Jag hängde inte riktigt med, men jag tror det var så.

Så nu har jag ont, riktigt ont. Och jag är fullständigt ångestfylld eftersom jag inte kan plugga ordentligt eftersom jag självklart har gjort illa högerhanden. Jag måste skriva ner det jag läser, annars fastnar inget alls. Men johan får hjälpa mig när han kommer hem från jobbet. Det löser sig.

Nu ska jag ringa till mamma och beklaga mig.

Inga kommentarer: