fredag 27 mars 2009

Medicinsjuk

Jag skulle egentligen på fler tester idag, men jag blev så himla dålig. Jag mådde riktigt kasst igår också, speciellt på kvällen. Jag känner igen det och det är det värsta: medicin. Jag måste ha missat att ta någon tablett eller nåt, för jag mår riktigt dåligt när det strular sig med medicinerna.

Eftersom jag äter Lamictal i snuskigt hög dos så blir det riktigt fel om jag bara missar att ta en tablett av tre, det får förödande konsekvenser. Jag kan inte stå upp, blir alldeles kallsvettig, får små muskelryckningar.. usch. Det är läskigt, om jag ska vara helt ärlig. Man kan känna hur kroppen gör uppror och totalvägrar.

Så idag stannade jag hemma och nu börjar det kännas lite bättre. Jag har fikat mitt mellanmål och dagen ska spenderas med att tvätta och städa. Det ska bli en överraskning till Johan: lägenheten ska vara skinande ren när han kommer hem från jobbet klockan åtta ikväll. Hans föräldrar kommer hit imorgon och han känner sig grymt stressad över det. Jag vet inte riktigt varför, för efter Bullen försvann så blev det helt plötsligt hur enkelt som helst att hålla rent här. Men det stressar honom så jag ska ta hand om det så han slipper göra det. Då kan vi fika och kolla på film istället.

Det känns kul att dom ska komma hit imorgon. Eftersom Johan inte slutar förrän klockan sex på eftermiddagen så hinner vi inte gå på stan och dom stannar bara över natten, men det kommer att bli väldigt trevligt.

Det är alltid samma: Johan och Ingrid lagar mat, fixar och donar. Jag och Lasse kommer att sitta vid pianot och gitarren och prata om musik. Det är väldigt trevligt att få prata musik med någon, det händer inte ofta. Och extra roligt är det för att han kommer från en generation uppåt och det blir en liten kulturkrock.

Nåväl. Nu ska jag ta och äta en kiwi till, titta på ett avsnitt av The Office och sortera kläder. Gärna samtidigt.

Inga kommentarer: