onsdag 18 mars 2009

Bråk

Johan är sjuk och har varit ledig idag och vi går verkligen varandra på nerverna. Vi går runt och surar och börjar tjafsa om dom minsta småsakerna. Imorse rök vi ihop ordentligt och pratade inte med varandra på nån timme eller två. Och just nu vill jag bara ruska om honom och skrika honom rätt i ansiktet. Jag vet inte riktigt varför. Han går mig på nerverna.

Jag tror att det fortfarande ligger kvar lite smårester sen bråket imorse, då våra två svaga punkter i vårat förhållande togs fram i dagsljus av någon dum anledning. Hans träning och min syn på droger. Det driver oss till vansinne. Jag vet inte riktigt varför, men just dom två samtalsämnena leder nästan alltid till storbråk. Ibland kan vi bete oss som vuxna människor och lägga saken åt sidan, men eftersom vi båda två är lika tjurskalliga så kan vi hålla på som små femåringar med eviga principkamper.

Så idag är vi småbarn.

Inga kommentarer: