tisdag 17 mars 2009

Tänk om

Det är tänkt att jag ska träna idag, men eftersom jag är tjock och lat kommer jag att ignorera detta så länge som möjligt eftersom jag ska på möte klockan två. Efter klockan halv tre så gäller inte mitt kort, vilket är lika bra eftersom det är nästintill omöjligt att träna efter klockan tre. Då börjar det strömma in så mycket folk att man måste vänta på att få använda en maskin. Helt sjukt mycket folk alltså, för gymmet är på två våningar.

Mitt möte jag ska ha idag klockan två är på McDonalds för på Lördag ska jag hjälpa till att måla barn till tigrar. Jag tjänar absolut noll på att göra det, men det är kul och jag behöver något att göra.

Igår pratade jag med Birgitta från FK för att reda ut den röra Carina har ställt till med. Den jag egentligen behöver prata med är en Lotta, som tar beslut om vilka som har rätt till aktivitetsersättning. Jag har säkert nämnt tidigare att Carina struntade i att ringa upp dom så att jag skulle kunna få så mycket pengar som möjligt och när jag pratade med Birgitta så kände jag totalångest över att jag ska bli återbetalningsskyldig. Men så är inte fallet, eftersom FK hela tiden gett mig tillstånd för mitt bidrag.

Så egentligen gick hela samtalet ut på att jag berättade hur läget ligger till. Att jag bytt kontaktperson och får en ny om kanske en månad, att jag inte alls har fått börja någon utredning om huruvida jag har ADHD eller inte, att jag inte alls har fått träffa en psykiatriker för diagnos.. you name it.

Eftersom allting var lugnt så känner jag mig inte alls stressad över den här historien, men något som gör mig vansinnigt förbannad är att Carina satte mig i en sån position att jag kunde ha blivit återbetalningsskyldig. Vad skulle ha hänt om jag blivit det? Hur kan hon göra så?

Så just nu så funderar jag på hur jag på olika vägar kan ställa henne mot väggen. Det känns som ett obligatoriskt ansvar att skälla ut henne efter noter och på något sätt anmäla det här, men eftersom jag inte vet hur så måste jag ringa runt lite först. Människor som hon ska inte få jobba inom vården. Alls. Och jag är inte förvånad att hon jämt hade tid över så att man kunde komma dit nästan när man ville. Det är förhoppningsvis många som har förstått hur dålig hon är.

Nåväl. Innan jag kan ta tag i det här så måste jag få prata med den där Lotta för att se över mer exakt vad hon sagt och lovat för något som hon sen inte följt upp, lite bevis sådär.

Tänk att det finns människor som går till henne, som kanske inte vet att det finns bättre. Tänk om dom lägger sina liv i hennes händer när hon beter sig som hon gör. Jag garanterar att det finns ex antal människor som gör det.

Tänk om jag inte hade ringt till FK för att reda ut det hela?

Inga kommentarer: