tisdag 3 mars 2009

Jag kräver en bra dag!

Jag kan verkligen inte kliva upp tidigt på morgonen. Det är helt omöjligt. Jag vaknade imorse runt åtta-tiden och var egentligen helt utvilad och pigg, men eftersom det var för tidigt på morgonen så tvingade jag mig själv att somna om. Helt jättedumt.

Det jag tänkt mig vara träningsvärk i mina lår var lite fel tror jag. Jag vet inte riktigt vad det är. I vänster ben har det börjat släppa, men i mitt högra så gör det bara ondare och ondare. Så nu haltar jag fram här i lägenheten och känner mig bedrövad.

Idag ska jag åka och träna och sen ska jag sätta mig och plugga på biblioteket. Jag har ett riktigt monsterprov på Tisdag och ett på Onsdag nästa vecka och det känns inte alls vidare bra. Men om jag bara börjar plugga i tid så går det nog bra.

Det här är mitt nya trick. Jag säger till mig själv att det här ska bli en bra dag och försöker tänka på allt roligt som kommer att hända. Berömmer mig själv i förväg hur mycket jag kommer att kämpa den här dagen.

Eftersom jag och Johan inte äter godis längre (Jag åt dock godis på min lilla semesterweekend nu i helgen), så hoppar min blodsockernivå omkring som en känguru med starkt kaffe intravenöst. Och när våra matrutiner är helt värdelösa gör saken bara värre. Så nu håller jag på, för första gången i hela mitt liv, att laga mat regelbundet. Hur är det tänkt att man ska spendera så mycket tid i köket? Hur ska man hinna det? Hur orkar man det? Herregud.

Jag antar att det är en vanesak och att jag till slut kommer att vänja mig med alla "frukstunder" och sånt man ska ha. Det känns som att jag inte gör något annat än att äta. Men snart får jag nog ordning på det hela.

På morgonen är det nästan värst. Eftersom jag vaknar flera gånger under natten så känner jag hur mitt blodsocker sjunker ner under tånaglarna och jag bara måste ha något att äta. Men eftersom jag är så trött och yrvaken så blir det bara jättejobbigt alltihop. Men igårkväll så ställde jag fram en liten festis och en såndär liten ask med russin som jag kunde småäta på. Väldigt smart.

Idag när jag är på iksu ska jag boka upp mig på något pass som jag kan köra nu i veckan. Omväxling rules! Kanske yoga? Syster, vad säger du om det? Haha! Jag vet inte riktigt hur många gånger hon har tjatat om att yoga är så himla bra. Måste ju nästan kolla in det hela.

Idag ska bli en bra dag. Jag ska träna och plugga, vilket är det enda jag behöver göra idag. Det kommer att gå alldeles utmärkt och jag kommer att känna mig så nöjd över mig själv när jag väl är klar. Då ska jag fira med lite russin och laga mat. Sen ska jag ägna resten av kvällen till att försöka bemästra en liten bit till av mitt alldeles för stora projekt med att lära mig att spela det här stycket. Jag blir oftast helt galen, för jag har verkligen tagit mig vatten över huvudet eftersom jag har teknik som en säl.

Lyssna på det här bara: (Jag har redan länkat till den här låten, men det var mest en nostalgitripp då).

1 kommentar:

Anonym sa...

Yoga?! Du?! oh, my god! Du kommer garanterat att börja skratta... Men jag tror fortfarande fullt och fast på att det vore bra för dig.