torsdag 19 mars 2009

Sorgligt

Idag har jag massor att göra. Jag måste träna, gå på apoteket, gå på biblioteket och kopiera ett papper åt Johan, handla på H&M.. usch. I jämförelse med vad jag gjort dom senaste dagarna är det här som ett berg.

Eftersom jag bara hade halva mängden kvar av min 'sömnmedicin' så somnade jag inte förrän vid tre inatt, av ren utmattning.

En del människor är väldigt, väldigt sorgliga. Jag hamnade i en våldsam diskussion inatt med en trångsynt och vidrig kvinna, jag vet inte riktigt hur jag hamnade mitt i den, men på något vänster så gjorde jag det och till slut var jag tvungen att lägga ner hela diskussionen. Det är helt menningslöst ibland.

I väldigt stora drag så diskuterade (läs: bråkade) vi om huruvida flyktingar från mellanöstern skulle ha rätt att komma till Sverige. Helt tragiskt. Jag blev så upprörd att jag nästan började gråta.

Alla muslimer jag någonsin träffat är så omtänksamma och fantastiska människor. Dom har så vansinnigt stort hjärta och det är nästan rörande hur fint dom behandlar mig. På Johans jobb så jobbar det muslimer och eftersom Johan behandlar dom med respekt och framförallt är intresserad av kulturen, språket och synen på livet, så behandlar dom honom med respekt. Nästan varje dag så kommer han hem med något nytt ord på Urdu och dom nästan avgudar honom för att han är en bra människa. Han kan nästan ha en 'lätt' konversation med dom och förstår lite av vad dom säger!

Eftersom jag är tillsammans med Johan, är jag en minst lika god människa som dom ser det. Amer blev så glad när jag bakat fika att det går inte att förstå. Shazhad blev uppriktigt ledsen när vi var tvungen att ta bort Bullen och sörjde honom länge. Det vi gör i våra liv påverkar dom, för vi är en del i deras familj nu.

Och sen kommer den där kvinnan och pratar om vilka ligister dom är. Att dom bara kostar pengar och förstör den svenska kulturen. Att hon kallade sig som en god medmänniska för att hon tycker att utsatta (svenska) familjer i Sverige hade rätt att få pengar, är ju bara bullshit.

Usch. Jag skulle kunna diskutera det här i flera timmar. Istället ska jag leta reda på mina halstabletter för jag börjar känna mig lite krasslig märker jag. Kanske borde äta lunch, då känns det säkert bättre.

Tills dess så ska jag lyssna på arabisk musik och tacka gudarna för att det finns andra kulturer än den svenska som är helt värdelös och tråkig.



Inga kommentarer: