lördag 14 mars 2009

Förlust

Natten har spenderats hos Jenny på hennes soffa, så nu har jag ont i nacken. Men det är helt klart värt det!

Johan ringde alldeles nyss och berättade att han förlorade sin första fight och får därför inte gå den andra fighten. Att träna så hårt som han gör, åka så långt och satsa så hårt leder till att förlora är helt värdelöst. När jag frågade om han var nöjd med sin insats så tror jag inte att han riktigt förstod vad jag menade.

Om man ger allt vad man har, man satsar stenhårt men möter en bättre motståndare så kan man ändå vara nöjd med sin insats om man tittar lite längre än själva förlusten i sig självt. Man gjorde så bra man kunde och vet med sig att man inte kunde göra bättre.

Det är som när jag satsar stenhårt på livet men på nåt sätt så förlorar jag alltid.

Inga kommentarer: