torsdag 12 mars 2009

Spännande dag

Idag har min dag varit väldigt spännande. Jag fick träffa en duktig läkare som var väldigt trevlig och snäll och fick en ny medicin utskriven. Heminevrin. Fick ju 'prova' den under dom senaste dagarna och den har gett bra resultat, så det känns ju bra. Fast att den är för gamlingar och föredetta alkisar är lite mystiskt..

Jag och Johan har äntligen fått tag på en bra lägenhet! Den är ruskigt dyr med tanke på storleken, men med tanke på läget så är det nog värt det. Sammanlagt runt 5000:- går hyran på en liten två på 45 (!!!) kvadratmeter. Den ligger dock nästintill granne med universitetet och nära till Gammliahallen där Johan tränar. Bottenplan och tre kilometer från stan. Men som sagt, nästan löjligt dyr. Och alldeles för liten med tanke på storleken på våra möbler. Alla våra möbler är stora, men ack så snygga. Men nu får det bli lite sortering och soptipp som gäller. Allt som inte är absolut nödvändigt ska ut och vi måste inhandla ett nytt, litet köksbord och lyckas fundera på hur vi kan få plats med så mycket saker som möjligt på minimal yta. Det blir intressant.

Johan ska åka ner till Malmö för att tävla ikväll och det känns inte alls bra, om jag ska vara helt ärlig. Med tanke på hur dom senaste dagarna har varit för mig så känns det här väldigt obehagligt. Även fast jag är hur pigg som helst blir jag helt lamslagen när han far iväg, och att jag är mentalt stabil som ett korthus gör verkligen allt värre. Trots min nya, lugnande medicin så kommer det att bli en riktig skithelg. Jag och Linda (läkaren) diskuterade t.om. en eventuell inläggning för att inte utmana ödet. Fyfan.

Men hurra för en ny lägenhet!

Inga kommentarer: