måndag 9 mars 2009

Kakor

Jag har struntat i att gå till skolan idag. Bara struntat i det. Jag har inte ringt och jag tänker inte låta mig själv få ångest över det. Jag ska ha en ledig dag där jag aktivt ska försöka att inte tänka på hur jobbig situation jag sitter i när det kommer till skolan.

Istället för att låta ångesten bestämma idag så ska jag ta hand om mig själv genom att diska och baka kakor. Jag tänker ta hand om mig själv genom att göra någonting istället för att sitta/ligga ner och vänta på något bättre. Om jag inte hade slagit sönder min hand så skulle jag ha fortsätta mitt arbete med stycket av Chopin.

Imorgon fyller Amer år och jag har lovat honom svenska kakor. När jag pratade med Johan igår så fick jag veta att Amer och Shazhad kommer hit imorgon för att äta mina kakor. Jag började genast planera för ett magnifikt kalasfirande, men tydligen så ska jag inte ha något sånt enligt Johan. Jag förstår inte riktigt varför, det kanske har något med deras kultur att göra?

Nåväl. Nu ska jag försöka rekrytera Jenny till min kakarmé och hoppas på att dom ringer från psyket idag. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Nu har jag tagit min sista tablett.

Inga kommentarer: