lördag 8 augusti 2009

Arg!

Ibland känner jag mig odrägligt överlägsen, snobbig och nedlåtande gentemot andra människor. Jag vet inte riktigt vars det kommer ifrån, jag är i vanliga fall en väldigt snäll och omtänksam människa som kan skicka små handskrivna lappar med gulliga meddelanden. Självklart har jag mina dagar och stunder, men ibland blir jag såhär odräglig.

Jag har en person som alltid kommer i första hand när det kommer till dom här stunderna. Jag blir vansinnigt irriterad och börjar slipa på en handskriven lapp med ett väldigt otrevligt meddelande. Jag vill ringa upp personen i fråga och bara skälla ut för att den existerar.

Dumma, dumma människa. Ingen vill ha dig här i världen och ingen tycker om dig, för du är dryg. Du har inga vänner och du har inget liv.

Jag vill trycka ner personen i sanden totalt och bara vara nedlåtande, elak och ilsken.

Men i efterhand så får jag självklart ångest. Är det bara jag som blir såhär? Det är ju inte direkt någon annan man hör bli det. Förutom Jenny då. Hon är ungefär världens snällaste människan i hela universum, men kan bli lika ilsken. Tillsammans blir vi en bomb där det bara haglar förbannelser och elaka kommentarer. Som några fula mobbare står vi i hörnet och skrattar nedlåtande. Ha. Ha. Ha.

När man väl fått det ur systemet så följer en direkt känsla av tillfredsställe --> ångest --> förlåtelse --> man går vidare med livet utan att tänka mer på det. Man förlåter sig själv för allt det elaka och intalar sig själv att man inte alls är en dålig människa, alla gör/blir väl såhär nån gång ibland? Kanske inte lika ofta som jag då, men nån gång måste det ju hända.

Usch. Nu började jag sakna Jenny. Kom hem! Jag börjar få Jenny-abstinens och jag behöver nån att beklaga mig inför badly. För det går inte att prata med Johan om det. Han säger bara att jag måste släppa det, att det inte fyller någon funktion att vara arg. Fast det säger han om det mesta, att jag ska släppa det. Typ allt jag går och grubblar på, det är hans bästa lösning.

Det är ingen lösning för mig. Jag kan inte bara släppa saker och låta det vara förrän jag har fått det ur systemet. Så just nu är jag ungefär världens otrevligaste människa och istället för att börja skicka hatmail så sätter jag mig och skriver här istället.

Men förbannelse över dig! Må dina barn födas med svans.

Inga kommentarer: