onsdag 19 augusti 2009

Nervös

Idag är en mycket spännande dag, jag har många roliga saker framför mig. Lista:

- Gå till skolan och registrera mig, få ett schema
- Fortsätta gå till centrum och biblioteket
- Lämna tillbaka en bok
- Fortsätta gå till Musikanten och hämta ut fiolen

Jag och Johan har vänt om dygnet igen, nu går vi och lägger oss tidigare och kliver upp tidigare på morgonen. Det är oväntat skönt att komma upp ur sängen tidigt istället för att sova till klockan tolv. Johan börjar ju jobba klockan sex på morgonen, men han har lik förbannat varit uppe till tolv-ett tiden. Nu får han sova mer och vi kan mysa och prata en stund innan vi somnar. Vi har börjat laga middag tillsammans och plockar undan efter oss. Våra liv har ändrats mycket dom senaste veckorna och det har kommit smygande. Det har inte varit ett beslut, som det brukar vara. Det faller sig bara helt naturligt. Han brukar peta till mig innan han far på jobbet så att jag kan kliva upp och ta mina mediciner så dom har börjat verka. Då kommer jag igång tidigare. Vi är så smarta.

Idag får jag mitt nya schema och jag är så himla nervös. För det första så har jag lovat Emil att vi kan följas åt eftersom han inte hittar, men nu visar det sig att han ska ta bilen och jag är sämst på att hitta saker med bil. Jag går ju alltid. Så jag känner mig otroligt stressad över det. Och sen så ska jag ju få mitt schema OCH mina uppgifter för att kunna logga in på skolans datorer. Det är här skon klämmer. Dom där uppgifterna har aldrig funkat och jag måste jämt gå till den äckliga datoransvariga. Jag gillar inte honom.

Jag borde inte vara nervös, men hela den här dagen känns så spännande!

Inga kommentarer: