torsdag 13 augusti 2009

Hemmafru

Okej, jag kan nu konstatera att jag är i desperat behov att borsta mitt hår. Jag gör ju aldrig det vilket brukar resultera i korvar av trassel. Hela mitt bakhuvudet är som en tjock korv, känns det som. Man känner sig ganska smutsigt. Så ikväll blir det dusch med skrubb och inpackning av håret. Sen ska jag försöka reda ut skithåret.

Jag är så trött på att vara 'hemmafru', som jag har varit dom senaste dagarna. Det är otroligt skönt att kunna laga mat, diska och plocka undan efter sig, det har jag aldrig kunnat göra. Men nu börjar jag bli olidligt trött på det. Jag lagar mat så att Johan hinner äta innan träningen, jag diskar efter han har åkt och städar lite. När han väl kommer hem så sitter han och fiser i soffan eller så sover han. Feministnazin i mig skriker efter uppmärksamhet och jag blir kinkig. Varför ska jag behöva göra sånthär, bara för att jag orkar? Jag borde skaffa mig ett liv som gör att jag kommer utanför dörren mer. Nu går jag ju mest bara och har ångest över att jag ska börja skolan.

Jag fick ett aningens bittert brev från Försäkringskassan idag. Jag hade tydligen ett möte inplanerat där i Måndags, det var alltså dom som ringde från det hemliga numret. Nu har jag fått en ny tid och om jag inte kan komma så måste jag ju faktiskt höra av mig.

Sånt ger mig ångest, det var ju inte meningen att missa tiden. Jag har helt enkelt bara glömt bort att skriva upp tiden och jag får sån skuldkänsla över att veta att hon satt där och väntade på mig. Så jag ville såklart ringa upp på en gång och be om ursäkt. Sen kom jag på att den där människan inte alls är vidare trevlig och att jag inte riktigt gillar henne. Jag saknar min förra kontaktperson där, hon var cool. Första gången jag pratade med det här stjärnskottet var ett otrevligt samtal. Det här var också en påminnelse om att jag måste söka nytt bostadstillägg nu när Johan börjar skolan. Förbannelse. När Emma kommer tillbaka så får hon hjälpa mig, jag orkar verkligen inte. Hej totalångest!

Nu ska jag lägga oron åt sidan, inte ge den näring. Jag ska istället börja göra iordning inför tvättandet som börjar klockan sju. Mhm.

Inga kommentarer: