onsdag 5 augusti 2009

Klyscha och Knark

Ikväll ska Johan bjuda mig på en riktig klassiker: bio och restaurang. Det kommer att bli helt sjukt trevligt. Det är så himla sällan vi kan göra sånt tillsammans och snart sätter träningssäsongen igång igen, så kommer det verkligen inte finnas tid till att göra sånt.

Igår var jag och hämta ut mer concerta och jag börjar förstå varför folk gnäller över att dom inte lyckas ljuga och få ut medicinen, det var som ett förhör! "Vad ska du ha den här medicinen till? Vem har skrivit ut den? Vilken dos ska du ha?" osv osv. Jag fattade ingenting. Och innan jag ens fick medicinen utskriven från första början. Hur kan folk lyckas med att fejka ett omfattande prov på en vecka med hundra olika övningar, gå igenom många, många timmar med terapeut, läkare och utredaren? HUR? Och är det värt det? Det är ju så låga doser att det är löjligt om man vill ha medicinen för att missbruka den. Det är ju inte direkt som att dom kastar Ritalin på mig, man får ju börja med den absolut lägsta dosen och sen trappar dom upp den sakta sakta sakta.. Herregud. Dumt att gå ut på gatan, hitta någon som känner någon som känner någon som kan fixa fram lite. Mycket smartare.

Inga kommentarer: