fredag 28 augusti 2009

Dåliga vanor

Jag var hos Emma idag och det var ett riktigt påfrestande. En del möten där man drar ur jobbiga diskussionämnen gör mig helt matt. Hjärnan går på högvarv när man diskuterar om känslor och beteenden man inte ens visste att man hade.

Den här gången var huvudämnet min paranoia. Den har ju tagit upp löjligt mycket plats i mitt liv dom senaste veckorna och det är så himla jobbigt att leta reda på vad det kan bero på. Jag gillar inte att titta närmare på mina konstiga beteenden som förstör alldeles för mycket.

Idag har jag också varit på mitt bästa ställe: biblioteket. Jag kan gå omkring hur länge som helst och bara frossa i böcker. Idag lyckades jag hitta en bok om kognitiv terapi, ett ämne jag funderar på att skriva om i vårat fördjupningsarbete som ska vara på ungefär tio sidor. Hur intressant som helst! Jag har ju redan en massa böcker hemma om ämnet, men den här boken var riktigt bra. Pedagogisk med många kliniska exempel = lättförstådd. Har bläddrat igenom den en snabbis och tänker nu spendera min Fredagskväll i soffan medan herrn är ute och fiskar. Mycket behagligt.

Jag var och kollade på väskan idag också. Helt fruktansvärt. Varför är jag så besatt av denna väska? Nu har nog det hela urartat till en tvångstanke. Jag måste ha den. Jag vill inte leva utan den, mitt liv känns ofullständigt.

Nu ska jag gräva ner mig själv.



Inga kommentarer: