måndag 24 augusti 2009

Förberedelse

Nu har jag rensat ur min väska på all skit som jag samlat på mig. Det är läskigt hur mycket skräp jag hade i den. Kvitton, lappar med tider, utspridda vitaminer och halstabletter, småpengar.. you name it. Och självklart en massa grus. Hur har jag lyckats samla på mig allt det här?

Men nu har jag packat ur den, sorterat det som ska vara kvar och stoppat ner mitt nya kollegieblock, kalender och penna. Jag tror det kallas mental förberedelse. Tyvärr har boken jag beställt för kursen inte kommit än, vilket ger mig totalångest. Jag hatar att inte vara tillräckligt förberedd, det är omöjligt för mig att förstå att jag inte fixat med den tidigare.

Idag kom jag också hem från Övik efter några fantastiska dagar hos mamma. Jag längtar redan tillbaka. På Markkus kalas så var alla syskon där, vilket händer en gång på året: julafton. Det var rock n'roll! Ellen var där och jag kramade nog ihjäl henne och tog igen lite missad tid. Och Jenny var med! Det känns så logiskt att hon ska vara med, hon passar in i våran skeva familj. Och dessutom så var momma där, så jag fick träffa henne en stund också. Jag har lite dåligt samvete över att jag inte hann träffa moffa på sjukhuset, men det får bli nästa gång.

Jag hade tänkt att skriva ett mer intressant inlägg tidigare idag, men jag kunde inte samla mig själv tillräckligt efter en liten käftsmäll från verkligheten. Ångesten tog nästan död på mig. Men nu känns det bättre och jag ska ta min medicin snart. Jag har lyckats vända iordning på dygnet så jag vaknar tidigt på morgonen, väldigt tidigt. Grymt underskattat.

Inga kommentarer: