måndag 17 augusti 2009

Fel

Nu blev det svårt. Tanken var att vi skulle åka in till stan tillsammans, men det gick inte. En liten mental overload.

För det första så fick jag ett meddelande om att fiolen jag lämnade in är klar. Det fick mig helt ur balans. Jag visste ju att den snart skulle vara klar och jag har väntat på det, men trots det så blev det lite för mycket. Jag var inte beredd.

Sen kom nästa smäll: jag hade tagit fel på datum och insåg att jag inte kommer att få pengar imorgon utan i övermorgon. Samma dag som jag ska skriva in mig. Jag hade planerat att hinna köpa hårfärg, en ny väska och en kalender innan. Jag är ful i håret, röd hårfärg har ju en tendens att tvättas ur och bli en konstig mörkorange färg.

Dom här två sakerna blev inte alls som jag hade tänkt det och jag blev påmind om hur känslig jag egentligen är för oberäknade förändringar. Och jag förstår vad dom menar med att jag måste ha struktur omkring mig.

Att Johan sen var stressad över att jag tog för lång tid på mig när jag satt och smågrät lite över att det blev helt fel och försökte desperat att skriva en lista och strukturera upp det hela igen, gjorde saken inte bättre. Att han var stressad förstår jag, han ville ju åka in till stan och prata med CSN.

Nu har jag lyckats få ihop en ny planering och det känns lite bättre. Men det är fortfarande fel. FEL I TELL YOU.

Inga kommentarer: