söndag 16 augusti 2009

Nyfikenhet

Jag har helt tappat motivationen när det kommer till min sömn dom senaste nätterna. Det är inte att jag inte kan sova, jag vill helt enkelt inte göra det. Den nyvunna egenskapen att kunna koncentrera sig och fokusera på något är alldeles för intressant. Natten till idag gick jag inte och la mig förrän vid fem på morgonen, jag var helt inne i Grottbjörnens Folk.

Ikväll har jag spelat piano, diskat och läst lite. Det går snabbt framåt med pianospelandet och tekniken börjar komma tillbaka. Tänk vad mycket lite koncentration kan ge.

Jag har fortfarande ingen aptit, men det går bra ändå tycker jag. Jag äter med jämna mellanrum och håller blodsockret på rätt nivå. Ingen hetsätning eller behov av att hetsäta.

Är det egentligen tänkt att livet ska funka såhär lätt? Nu är det ju inte så att jag inte känner ångest eller nervositet, det är känslor jag alltid bär med mig. Men dom är inte förlamande eller förstör så mycket som förut.

Men jag fascineras av orken, saker jag inte har kunnat eller orkat göra går helt plötsligt att göra. Det går helt plötsligt att diska utan att gråta innan, jag kan som förr i tiden sätta mig vid pianot eller läsa och inte lägga märke till hur tiden rinner iväg. Det ligger en känsla av lugn i lägenheten.

Nu har jag helt slut på Xanor Depot och har haft det i några dagar, då började den här medicinen verkligen att funka. Jag tror inte att jag skulle må dåligt av att öka dosen ett snäpp till, det ska jag försöka ordna innan skolan börjar. Men jag vill nog lägga undan mina Xanor sålänge. Jag känner inget behov av dom och min uppfattning har varit att dom helt enkelt har tagit bort lite av effekten av Concertan. Jag känner fortfarande en stark ångest inför att börja skolan igen, jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag gör det. Jag hoppas jag får tag på läkaren till veckan. Hon skulle ju ringa förra men gjorde inte det.

Annars så kan jag berätta att min lillebror Martin ringde tidigare ikväll och tyckte att jag skulle komma ner till övik en gång innan skolan börjar. Det ska jag verkligen göra. Jag saknar ihjäl mig.

Jag borde nog gå och lägga mig snart, jag lovade Johan att gå och lägga mig tidigare än igår. Han blir så orolig, lilla bebisen. Han jobbar natt och kommer inte hem förrän vid fem. Jag har köpt chips och lättöl på flaska. Jag är en duktig flickvän!

Inga kommentarer: